Κατηγορία: Προπτυχιακό
Εξάμηνο: 7ο
ECTS: 5
Διδακτικές Ώρες: 4
Ακαδημαϊκό έτος: 202…-2..
Περιγραφή του μαθήματος: Η παραγωγή σύντομων ταινιών/spots για διαφημιστικούς λόγους ήταν ανέκαθεν ένα ξεχωριστό ακμαίο κομμάτι της οπτικοακουστικής παραγωγής. Στην ουσία πρόκειται για ταινίες μικρού μήκους με εξειδικευμένους/ενημερωτικούς σκοπούς (να πείσει τους καταναλωτές/πολίτες να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία ή να τους ευαισθητοποιήσει ώστε να στρέψουν την προσοχή τους σε μια συγκεκριμένη ιδεολογική/κοινωνική/πολιτική κατεύθυνση). Με την εισαγωγή των Νέων Μέσων, η παραγωγή διαφημιστικών ταινιών επεκτείνεται στο νέο ανεξερεύνητο τοπίο του διαδικτύου διαμορφώνοντας νέες φόρμες και κωδικοποιήσεις σε σχέση με τα κλασικά τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα. Στόχος αυτής της ενότητας του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές παραγωγής των τηλεοπτικών/διαδικτυακών διαφημίσεων, δίνοντας έμφαση στην παραγωγική διαδικασία (ιδέα, σενάριο, ύφος, αισθητική, υλοποίηση).
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτήτριες/ές να είναι ικανοί:
- Να εξηγούν και να αναλύουν τις έννοιες της διαφήμισης και του marketing σε μια ποικιλία διαθέσιμων μέσων με έμφαση στο διαδίκτυο.
- Να εξηγούν και να αναλύουν τα διάφορα στάδια της παραγωγής μιας τηλεοπτικής/διαδικτυακής διαφήμισης.
- Να γράφουν ένα ολοκληρωμένο σενάριο μιας τηλεοπτικής/διαδικτυακής διαφήμισης.
- Να παράξουν ένα διαφημιστικό τηλεοπτικό/διαδικτυακό σποτ, διάρκειας 60-120 δευτερολέπτων.
Αξιολόγηση των φοιτητών/φοιτητριών του μαθήματος
Ο τελικός βαθμός θα εξαχθεί:
- Από τη συμμετοχή των φοιτητών στις παραδόσεις (3 μονάδες).
- Από την παραγωγή μιας διαφημιστικής ταινίας διάρκειας 60-120 δευτερολέπτων [7 μονάδες, ομαδική εργασία (οι ομάδες θα αποτελούνται έως τρία άτομα)]. Λεπτομερείς οδηγίες για τη εκπόνηση της εργασίας (π.χ. μορφή και ύφος διαφημιστικής ταινίας, τεχνικές προδιαγραφές, σενάριο, γυρίσματα, χαρακτηριστικά παραδοτέου κ.λπ.) θα δοθούν κατά τη διάρκεια του πρώτου μαθήματος. Παραδοτέα: σενάριο διαφήμισης, οπτικοακουστικό αρχείο (ταινία).
Προσοχή: Η εργασία είναι υποχρεωτική και υποκαθιστά την τελική γραπτή εξέταση.
Διάγραμμα των παραδόσεων του μαθήματος:
- Εισαγωγικά για το περιεχόμενο και τους στόχους του μαθήματος. Βασικές αρχές διαφήμισης. Είδη Διαφήμισης.
- Η ανάλυση της διαδικασίας της επικοινωνίας.
- Δημιουργική Στρατηγική (Σχεδιασμός και Ανάπτυξη/Δημιουργική Σύλληψη): Τόνος μηνύματος, παραγωγική προσέγγιση
- Σχηματισμός Ομάδων Παραγωγής. Ανάπτυξη ιδέας διαφημιστικού μηνύματος (εργασία εξαμήνου). Αντικείμενο διαφημιστικής ταινίας, μήνυμα, Target Audience, Προϋπολογισμός, Χρόνος και Μέσα Προβολής
- Σενάριο Διαφήμισης
- Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
- Παραγωγή (σκηνοθεσία, ηθοποιοί, μουσική, τοποθεσίες γυρισμάτων)
- Γυρίσματα (Προγραμματισμός και υλοποίηση). Μεταπαραγωγική διαδικασία (επεξεργασία ήχου και εικόνας, μοντάζ, τίτλοι).
- Η Οργάνωση για τη Διαφήμιση και την Προώθηση: Ο Ρόλος των Διαφημιστικών Εταιρειών και Άλλων Οργανισμών Επικοινωνίας Marketing.
- Η Αξιολόγηση των Μέσων: Τηλεόραση και Ραδιόφωνο. Περιοδικά και Εφημερίδες
- Το διαδίκτυο: Ψηφιακά Μέσα και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
- Δημόσιες Σχέσεις, Δημοσιότητα και Διαφήμιση
- Ανακεφαλαίωση ύλης
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ με τον διδάσκοντα
Οι φοιτήτριες/ές μπορούν να συναντούν τον διδάσκοντα στη σχολή ή/και διαδικτυακά (μέσω skype, zoom, google meet) έπειτα από ηλεκτρονικό ραντεβού. Ο διδάσκων απαντά εντός 48 ωρών το αργότερο στο διαδίκτυο. Σε περίπτωση που δεν λάβετε απάντηση εντός 48 ωρών, παρακαλώ θεωρήστε ότι το email δεν ελήφθη και προωθήστε το ξανά.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΓΙΑ ΑμεΑ και ΑμΕΑ
Αν κάποια/ος φοιτήτρια/ής ανήκει σε ομάδα ΑμεΑ (άτομα με αναπηρίες) ή ΑμΕΑ (άτομα με ειδικές ανάγκες) και θεωρεί ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της/του στην τάξη, παρακαλώ να επικοινωνήσει με τον διδάσκοντα την πρώτη εβδομάδα του εξαμήνου, ώστε να εξασφαλιστεί η πλήρης πρόσβαση της/του σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Βιβλιογραφία και εκπαιδευτικό υλικό μαθήματος
Η ύλη του μαθήματος αντλείται κυρίως από το σύγγραμμα Διαφήμιση και Προώθηση/Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μαρκετινγκ των Belch G.&Belch M καθώς και από επιπλέον άρθρα και πηγές. Το syllabus και όλα τα βοηθητικά έντυπα είναι αποθηκευμένα στο elearning του μαθήματος και διανέμονται μετά το πρώτο μάθημα από την/τον επίτροπο του έτους, ύστερα από συνεννόηση με τον διδάσκοντα. Παρακάτω αναγράφεται η βασική βιβλιογραφία του μαθήματος, καθώς και κάποιες χρήσιμες ιστοσελίδες από τις οποίες μπορούν οι φοιτήτριες/τές να αντλούν συμπληρωματικές πληροφορίες.
Βασική Βιβλιογραφία (Εύδοξος)
- Διαφήμιση και Προώθηση/Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μαρκετινγκ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102071490, Συγγραφείς: Belch G. – Belch M.
- Αποτελεσματική Διαφήμιση
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41957367, Συγγραφείς: C. Arens, W.Arens, M.Weigold, D.Scheafer
- Ελληνικός κινηματογράφος
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 29982, Συγγραφείς: Μητροπούλου Αγλαΐα
- European Film and Television Co-production [electronic resource]
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91679660
- Διοίκηση – Management
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94689547
Συγγραφέας: ΠΕΤΡΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
Επιπλέον Πηγές
Ιστότοπος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου: www.gfc.gr
Ιστότοπος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας: https://www.ekome.media/el/
Creative Europe Desks: https://ec.europa.eu/programmes/creative-europe/
Ιστότοπος του Eurimages: https://www.coe.int/en/web/eurimages