Παραγωγή (6ΠΑ4): Streaming και Ψηφιακή Διανομή. Case Study: Netflix

Κωδικός:  6ΠΑ4
Τύπος μαθήματος:  Παραγωγή
Σύντομη περιγραφή:  ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΟΗΣ (STREAMING) ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ. CASE STUDY: NETFLIX
Διδάσκων: Νικόλαος Αλέτρας
Εξάμηνο: 6ο εξάμηνο
ECTS: 5
Διδακτικές Ώρες: 4
Κατηγορία: Προπτυχιακό

 

Περιγραφή του μαθήματος: Γενικός στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην παραγωγή πρωτότυπων οπτικοακουστικών έργων με αποκλειστικό σκοπό την ψηφιακή τους διανομή και προβολή τους, μέσω υπηρεσιών streaming.

 

Στόχοι του μαθήματος είναι ο φοιτητής/ η φοιτήτρια:

  • Να κατανοήσει τους τρόπους λειτουργίας των over the top (OTT) υπηρεσιών
  • Να εξηγεί με ιστορικό και κριτικό τρόπο την εξέλιξη της διαδικτυακής οπτικοακουστικής διανομής και προβολής και τις πιθανές συνέπειές της στον παραδοσιακό τρόπο κινηματογραφικής παραγωγής.
  • Να αναλύει με κριτικό τρόπο το παραγωγικό μοντέλο λειτουργίας του Netflix.
  • Να αναλύει και να αξιολογεί τα διάφορα επιχειρηματικά Video on Demand μοντέλα.
  • Να κατανοήσει τις έννοιες των transmedia storytelling και transmedia marketing και να τις αξιοποιήσει κατά την εκπόνηση της εργασίας.
  • Να είναι ικανός/ή να παράξει ένα (ψεύδο)τρέιλερ μιας ταινίας ή τηλεοπτικής σειράς που δεν έχει ακόμα γυριστεί και να το αξιοποιήσει σχεδιάζοντας μια διαδικτυακή καμπάνια προσέλκυσης κεφαλαίων για την παραγωγή της ταινίας ή τηλεοπτικής σειράς.

 

Διάγραμμα των παραδόσεων του μαθήματος:

  1. Εισαγωγή: από το ραδιόφωνο στο streaming. Βασικές έννοιες σχετικές με την τεχνολογία της διανομής και προβολής οπτικοακουστικού υλικού streaming.
  2. Το τρέιλερ ως βασικό εργαλείο διαδικτυακής προώθησης (διαφήμιση) και ως καλλιτεχνική δημιουργία
  3. Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  4. Ψηφιακές πλατφόρμες και διαδικτυακή διανομή
  5. Επιχειρηματικά μοντέλα Video On Demand
  6. Streaming Wars: Το ψηφιακό οικοσύστημα σε πόλεμο
  7. Επιχειρηματικές στρατηγικές στο πλαίσιο των Streaming Wars
  8. Netflix: “Το Σινεμά πέθανε! Ζήτω το Σινεμά!”
  9. Πειρατές: ψηφιακοί διανομείς εκτός νόμου
  10. Κινηματογραφιστές, Πλατφόρμες, Crowdsourcing και Crowdfunding
  11. Σχεδιασμός και εκτέλεση μιας εκστρατείας Crowdfunding
  12. Ψηφιακή διανομή και η δύναμη του Transmedia Marketing
  13. Ανακεφαλαίωση Ύλης. Τελευταίες διευκρινίσεις σχετικά με την τελική εργασία.

 

Αξιολόγηση των φοιτητών/φοιτητριών του μαθήματος

Ο τελικός βαθμός θα εξαχθεί:

  • Από τη συμμετοχή των φοιτητών/τριών στις παραδόσεις (3 μονάδες).
  • Από την παραγωγή ενός (ψευδο)τρέιλερ μιας ταινίας ή τηλεοπτικής σειράς που δεν έχει ακόμα γυριστεί. Το τρέιλερ θα αξιοποιηθεί από τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές για τον σχεδιασμό και δημιουργία μιας transmedia καμπάνιας διαμέσου του διαδικτύου (youtube) και των social media (facebook, twitter, instagram) ή πλατφορμών crowdfunding (Kickstarter, Indiegogo, κ.ά.) για προσέλκυση κεφαλαίων ώστε να γυριστεί η προτεινόμενη ταινία ή τηλεοπτική σειρά [7 μονάδες, ομαδική εργασία (έως 3 άτομα)].

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ:

  1. Τrailer (οπτικοακουστικό αρχείο, κατά προτίμηση σε μορφή mp4),
  2. Τεχνική Έκθεση-Μελέτη Σχεδιασμού (σε μορφή doc)

 

Τα παραδοτέα θα φέρουν τα ονόματα των φοιτητών που συγκροτούν την ομάδα. Λεπτομερείς οδηγίες για την εκπόνηση της εργασίας (π.χ. μορφή και ύφος τρέιλερ, τεχνικές προδιαγραφές, σενάριο, γυρίσματα, χαρακτηριστικά παραδοτέου κ.λπ.) θα δοθούν κατά τη διάρκεια των πρώτων μαθημάτων.

Η εργασία είναι υποχρεωτική και υποκαθιστά την τελική γραπτή εξέταση.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ με τον διδάσκοντα

Οι φοιτήτριες/ές μπορούν να συναντούν τον διδάσκοντα στη σχολή ή/και διαδικτυακά (μέσω  skype, zoom, google meet) έπειτα από ηλεκτρονικό ραντεβού. Ο διδάσκων απαντά εντός 48 ωρών το αργότερο στο διαδίκτυο. Σε περίπτωση που δεν λάβετε απάντηση εντός 48 ωρών, παρακαλώ θεωρήστε ότι το email δεν ελήφθη και προωθήστε το ξανά.

 

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΓΙΑ ΑμεΑ και ΑμΕΑ

Αν κάποια/ος φοιτήτρια/ής ανήκει σε ομάδα ΑμεΑ (άτομα με αναπηρίες) ή ΑμΕΑ (άτομα με ειδικές ανάγκες) και θεωρεί ότι αυτό μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της/του στην τάξη, παρακαλώ να επικοινωνήσει με τον διδάσκοντα την πρώτη εβδομάδα του εξαμήνου, ώστε να εξασφαλιστεί η πλήρης πρόσβαση της/του σε όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

 

Βιβλιογραφία και εκπαιδευτικό υλικό μαθήματος

Η ύλη του μαθήματος αντλείται κυρίως από το βιβλίο του Νικολάου Αλέτρα Streaming και Ψηφιακή Διανομή, καθώς και από επιπλέον άρθρα και σημειώσεις. Το syllabus και όλα τα βοηθητικά έντυπα, είναι αποθηκευμένα στο elearning και διανέμονται μετά το πρώτο μάθημα από τον/την επίτροπο του έτους, ύστερα από συνεννόηση με τον διδάσκοντα. Παρακάτω αναγράφεται η βασική βιβλιογραφία του μαθήματος, από την οποία, οι φοιτήτριες/ές, μπορούν να αντλούν συμπληρωματικές πληροφορίες.

 

Βασική Βιβλιογραφία

 

  • Streaming και Ψηφιακή Διανομή, Ν. Αλέτρας, Εκδ. Αιγόκερως

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94689049

  • Η συμμετοχική χρηματοδότηση, Μούζουλας Σπήλιος

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 86199456

  • Netflix and the Re-invention of Television [electronic resource]

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91682479

  •  Gatekeeping in the Evolving Business of Independent Film Distribution [electronic resource]

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91690211

  •  Digital Video Distribution in Broadband, Television, Mobile and Converged Networks [electronic resource]

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91716712

  •  The Palgrave Handbook of Screen Production [electronic resource]

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91695562

  • Online Film Production in China Using Blockchain and Smart Contracts [electronic resource]

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 91692796

 

Επιπλέον πηγές

Barker, C., & Wiatrowski, M. (2017). The Age of Netflix. Jefferson, North Carolina: McFarland & Company, Inc., Publishers.

Lobato, R. (2019). Netflix Nations: The Geography of Digital Distribution. New York: New York University Press.

 

Αναλυτικό διάγραμμα του μαθήματος και υλικό των διαλέξεων μπορείτε να βρείτε στο σύστημα elearning.auth, η πρόσβαση στο οποίο απαιτεί όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης.